ادعیه و زیارات مهدوی / دعای افتتاح

ادعیه و زیارات مهدوی / دعای افتتاح

دعای افتتاح

کتاب کلیدهای بهشت -مفاتیح الجنان-رامی گشایی  . از صفحات تاریخ نیایش عبورمی کنی.  و ناگهان دریچه ای ازاندیشه ی قلب تو بازمیشود به نوری شگرف .   این کدام دعاست ؟   نور در نور ؟    این دعایی ست که تنها انسان کامل در روی زمین ،بازمانده ی خدا درزمین ، به تو آموخته است!
این دعای افتتاح است.
اللهم انی افتتح الثناء بحمدک
پروردگارا . من  ستایش تو را با حمد تو آغاز می کنم.....

دعای افتتاح دعایی به عظمت پرستش خداوند .  به سادگی محبت .  به بزرگی همه تاریخ بشر و به وسعت کره زمین :  آرزوی پرستش خداوند درتمام جهان ، پایان خودپرستی ها و ستم ها  و برقراری دولت عشق در تمام کره زمین.دعایی که آغاز راه مبارزه است . مبارزه ای درحال انتظار . دعابرای گشایش کار امام زمان عج . دعایی برای پیداکردن استعداد یاری امام زمان عج تا تحقق حکومت صالحان. 

دعای افتتاح به یقین یکی از روشنترین ، نورانی ترین و راهگشاترین  دعاهایی ست که می توان از سرچشمه زلال آن سیراب شد .و مگرمی شود  دعایی که امام زمان ارواحنافداه ،  آن را به نائب خاص خود  آموخته است ، سرشار از معارف الهی و آسمانی نباشد؟ دعایی که خواندن آن درشبهای پرفضیلت ماه مبارک رمضان به عاشقان و یاران امام زمان عج توصیه شده است.

..........

علامه مجلسی می‌گوید: با سند معتبر روایت شده که امام عصر، خطاب به شیعیان فرمود: این دعا را در تمام شب‌های ماه مبارک رمضان بخوانید؛ زیرا فرشتگان به آن گوش فرا می‌دهند و برای خواننده این دعا، طلب بخشش می‌کنند. فراز آغازین این دعا چنین است:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَفْتَتِحُ الثَّنَاءَ بِحَمْدِكَ وَ أَنْتَ مُسَدِّدٌ لِلصَّوَابِ بِمَنِّكَ وَ أَیْقَنْتُ أَنَّكَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ فِی مَوْضِعِ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ…»*

 زادالمعاد، علامه مجلسی، ص۱۱۰؛ مصباح‌المجتهد، شیخ طوسی، ص۵۷۷





:: موضوعات مرتبط: امام شناسي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست